Bilskrället

Jahapp. Igår hade vi en riktigt mysig kväll hela familjen. Vi behövde handla och eftersom jag inte kan varken gå särskilt långt eller bära tungt så åkte vi hela familjen. Först in en kort tur på IKEA för att köpa lite mer gardintyg. Gardinerna till vardagsrummet är nästan klara, men tyget räckte inte till alla 12 knytband så vi behövde köpa en meter till. Vi slog till på nya gardinstänger också, för de fästen vi behövde till våra gamla fanns inte att köpa längre. IKEA i ett nötskal…

Efter IKEA bjöd vi hela familjen på fika på Espresso House. Barnen åt kladdkaka för fulla muggar. Det är inte så ofta vi lyxar till det med fika en vardagskväll, så det kändes jättemysigt och alla var glada. Sen handlade jag lagningslappar och lite stoppning inne på Ohlssons tyger innan vi handlade veckans mat inne på City Gross. Där har de en liten karusell mitt på leksaksavdelningen och efter lite letande hittade vi en personal som kunde ordna en polett till den. Pojkarna var hur nöjda som helst!

På väg hem satt vi i bilen och sa ”Vilken mysig kväll det blev!” och ungefär 1 km senare dog bilen. Pang bom. Det hann stå någon varningstext på displaysen, något om att motorn inte fungerade och ”service now!” och sen var det bara att rulla in till vägrenen. Tack och lov var vi inte så långt hemifrån och min snälla mamma kom och hämtade mig, barnen och allt vi hade shoppat. Det var sent redan innan det här hände, så barnen behövde komma i säng. M fick stanna kvar och vänta på bärgningsbilen, men sen kunde han gå hem därifrån för det var bara ca 10 min bort från oss.

Idag ringde de från Möller Bil till M och sa att de hade beställt en ny bränslepump, vilket vi påpekat var felet redan förra gången bilen krånglade i Stockholm. Så imorn får vi den fixad och kan hämta den igen. Men det är så surt. Först tror de inte på oss och vi hade just lyckats tjata oss till en servicetid den här veckan, men nu hann vi inte vänta in den utan de fick betala bärgare till sin verkstad istället. Tack och lov har vi nybil- och mobilitetsgaranti, så vi slipper ju betala ett öre. Det är ändå allt krångel som är det värsta. Men nu får vi hoppas att de har fixat allt så att vi bara kan köra på framöver.

Imorn hoppas jag att gardinerna blir helt klara. En hänger redan uppe på de nya gardinstängerna som M hann skruva upp igår, trots att vi kom hem så sent. Tyget är tvättat och hänger på tork, så vi slipper otrevliga överaskningar (krympning) första gången vi tvättar gardinerna sen. Sen ska jag på mysig mammaträff med en massa fina mammor och bebisar (bara jag och en till som fortfarande inte fått sina), så jag hoppas att jag får sova lite bättre inatt än jag gjorde natten till idag.

Imorn kommer det bilder på gardinerna hoppas jag. 🙂

Detta inlägg publicerades i Barn, Familjen, Hemma och märktes , , . Bokmärk permalänken.